Et alors

31 mei 2008 - Anglet, Frankrijk

Dag 13 of 25 mei 2008 scheen de zon stralend aan de hemel toen we onze tent uitkwamen! Rustig ons biezen gepakt en vertrokken richting Angoulême! Het is onderweg zwaar beginnen regenen toen we in Ruffec waren en de kortste weg was via een National waar geen fietsers op mogen (op sommige Nationals mag dat wel, hangt af hoeveel rijstroken er zijn). Na 8 km op de National: gendarmerie! Een beetje den domme toerist uitgehangen en werden we geescorteerd naar de eerstvolgende afrit. Vandaar was het wel afzien en zoeken om in Angoulême te geraken, want het begon alsmaar harder te regenen! Maar de gedachte aan een jeugdherberg en dus een warme douche en een zacht bed deed onze moed niet helemaal wegzinken! Uiteindelijk toch weer meer dan 140km gereden en bleek dat de herberg volgeboekt was. Dan maar in het Etap hotel geslapen!

De dag erna het heel rustig aangedaan en maar een kleine 50 km gefietst. Het beste kampplaatsje dat we konden vinden was een drassig bospaadje, maar we hadden er allebei niet veel zin meer in dus zijn we daar gebleven!

Dag 15 zijn we tot Bordeaux gefietst (112km) en onderweg weer een lekke band gehad. Dit keer was ik het niet :-)! Om Bordeaux binnen te geraken met de fiets was echt een uitdaging. Hebben er veel tijd mee verspeeld! Bordeaux is de grootste stad die we tot hiertoe hebben gedaan en er zijn best enkele indrukwekkende bezienswaardigheden. En als de zon schijnt is het heel plezierig om door haar gezellige straatjes te stappen! 's Avonds een bluescafeetje gedaan waar een groepje speelde, maar we moesten voor 2u terug in de herberg zijn...

Next day! We hebben nog even de stad wat meer verkend op de fiets en dan rustig weggetrokken uit Bordeaux. Weer regen vandaag (rijden wij helemaal naar het zuiden om er evenveel of meer regen te vinden dan in België.. Maar jah dan zullen we binnenkort de hele dagen zon alsmaar meer appreciëren :-) ) Die avond is onze eerste ruzie losgebarsten. De frustraties van enkele dagen en mss het slechte weer hebben hiertoe geleid! Dit is uiteindelijk wel opgelost geraakt en dat was ook nodig geweest om onze gedachten te kunnen zeggen en allebei te werken aan onze zwakheden of slechte gewoontes! Die avond trouwens nog kunnen genieten van een opentrekkende hemel en een zonsondergang aan een meertje met een wit strand waar we hebben geslapen! Hier ook nog 's nachts naaktgezwommen :-) Daarna nog lang staan nagenieten van de ondergaande zon in een prachtig landschap!

Dag 17 vertrokken en onderweg een terugkerende fietspelgrim tegengekomen: Luc den ambtenaar. Een beetje excentriek, maar supersympathiek figuur. Samen mee geluncht en hij heeft ons enkele goede tips kunnen geven om richting Compostella te gaan! Daarna tot Dax gereden en er iets gegeten. Iets verder gereden nog en geslapen onder een brug aan de rivier de Luy. Is iets wat we zeker moesten doen: sleeping underneath the bridge! Dit heeft echt iets sfeervols dat moeilijk te verwoorden is, want uiteindelijk is het een smerige plaats, maar toch heeft het iets...

Ons doel van dag 18: op het strand van Biarritz gaan liggen en zwemmen in de zee! Het weer was prachtig, een hele dag lang (ik moest mezelf zelfs terug insmeren!!!). Het doet je altijd toch iets om plots het onmetelijke water te zien. We voelden ons klein en groot tegelijkertijd. Groot, want wat we in deze tijd bereikt hadden met een volgeladen fiets met zoveel regen was toch iets om trots op te zijn! We hebben daar op een prachtig strand gelegen, wat gezwommen, ijsje gegeten. We voelden ons echte toeristen op vakantie :-). 's Avonds op strand geslapen onder de blote hemel. Spijtig dat het deze morgen om 9u is beginnen regenen. WEERAL! Snel ingepakt en de jeugdherberg opgezocht waar we nu zitten. Rusten, douchen en sebiet proberen werk te zoeken voor een week of twee. Zal niet gemakkelijk zijn, maar we kunnen altijd proberen. We hebben nu geen haast of niets, want ons volgende grote doel: festival van Pamplona! Meelopen met de stieren in de straten!!! Dit begint toch pas 6 juli, dus we kunnen onze tijd nemen.

Volgende grote uitdaging wordt dan wel de Pyreneeën over, waar ik toch wel wat schrik voor heb. We sleuren 25 kg bagage meer mee dan de rest. Hebben niet de meest ideale fiets om hierover te rijden. En ik weet niet of ik dit fysiek wel aan zal kunnen. Het is ongeveer een hele voormiddag niets dan klimmen...

Bedankt trouwens voor al jullie lieve reacties. Het is echt altijd leuk om er nieuwe te vinden en dat doet ons allebei deugd. Thx

Tot binnenkort!

Foto's en videokes ga ik zo snel mogelijk opladen, maar hier in de herberg gaat dat niet. Er komen er in ieder geval nog schitterende aan!

Vele groeten uit Biarritz en Anglet

Sven & Seppe

1. Joke V:
    31 mei 2008
    Hey Sveppe,

nu begint de jaloezie toch op te komen hoor. Heel leuk om te volgen, die uitgebreide verslagen. En ook al goed gelachen met de foto's en filmpjes!
    Hopelijk heeft de Kristof jullie kunnen helpen i.v.m. het canyoning. Zeker doen als het nog kan, da verdient bovendien ni slecht.

Het beste in Biarritz!
  2. fifi:
    31 mei 2008
    weihei mihau!

amai mannen dat ziet er echt wel ferm uit...verd*mme toch dak er zelf ni bij ben!
    Om effe fancy te doen...zit nu in de business lounge in Bangkok te wachten op mijn vlucht terug nr huis...3 weken Aziatische grietjes is effe genoeg (voor nu dan toch)
    Zen opt werk bezig met 3 maand onbetaald verlof aan te vragen...waarvan mss een weekske of 2/3 met jullie...ik laat nog iets horen!

Braaf zijn ginder, en vergeet geen vettig zalfke in elle spandex te smeren he!

greetz
    Fif
  3. Sofie:
    1 juni 2008
    Dag Svenneke en Seppeke,

Echt fijn om te lezen wat jullie van dag tot dag allemaal uitspoken. Looks like you're having the time of your life. Heb veel respect voor wat jullie doen. Veel moed in de Pyreneeën, trouwens. Ik zal aan jullie denken terwijl ik hier naar al de toogzeik sta te luisteren!
    kus
    Zus
  4. saar:
    1 juni 2008
    sven en seppe
    ik heb echt zo moeten lachen om jullie filmpkes en commentaren

Joke en ik wille jullie komen entertainen de eerste week van juli

laat anders joke ff weten waar jullie dan ongeveer gaan zitten

ciaaaoo xxx
  5. Perle:
    2 juni 2008
    Hej manne

Knap da ge al zoveel hebt gedaan, in zo'n korte tijd! Ik ben jaloersss!!! Maar ik vertrek 14 juni naar perpignan int zuide van Frankrijk en gaan de 17de of 18de naar Salou. Misschien zijn jullie daar ook ergens in de buurt...!!!

amuseerd elle nog!

geniet ervan !!!

Byeeee....
    Perle
  6. Nonkel Guido:
    3 juni 2008
    Hey Sven en Seppe,

Prachtig gedaan tot hiertoe. Ondertussen zullen de kuiten en de bovenbenen al wel heel wat steviger geworden zijn. Dus geen probleem voor de Pyreneeën. De overwinning zal zoet zijn.
    Als ge dat aan die stieren in Pamplona vertelt, gaan ze vanzelf lopen !
    Nog veel plezier !
    Nonkel Guido
  7. Jantje H.:
    4 juni 2008
    Ooooh kleintjes toch,

gulle zij zo schattig. Sven ik mis u, als ge nu begint terug te fietsen, kunde volgende week wel hier zijn é. Ale tot dan é?
    Jan
  8. Jones:
    4 juni 2008
    Joe Vannie en Seppe !!

No way dat pas na 15 dagen jullie eersten ambras was :D Maar swat, blij dat is opgelost :p

Ge zijt veel te rap aant fietsen e mannekes ! Tege het begin van de zomer staan jullie al terug hier ;)

Voor de rest the same as usual here ;)

Keep on biking :D

Jones
  9. annick:
    9 juni 2008
    Hoy Seppe en natuurlijk ook Sven,

Seppe,ik weet niet of je me nog kent, maar ik was 12 jaar geleden je buurvrouw. Brent, Lars en Jente zal je je nog wel vaag herinneren. Mijnen hoed af voor wat jullie doen!! Ik vond den dodentocht uitstappen al ongelofelijk zwaar, maar wat jullie presteren is bangelijk. Plezant om de foto's te zien. Vanaf nu ga ik regelmatig naar jullie reislogger en volg ik mee de route en jullie verhalen.

Groetjes,
    Annick
  10. Seppe:
    13 juni 2008
    Thx Annick,
    tuurlijk ken ik u nog!
    Bedankt voor het berichtje en groetjes aan de kinders :-)
    Via Annelies hiervan op de hoogte gebracht?
    Benny, Jelle, Annelies, gelle ook nog is bedankt e. Voor tgenereuse cadeautje en het immer leuke gezelschap ;-)