Dag 10 en verder

28 mei 2008 - Bordeaux, Frankrijk

We zijn al meer dan twee weken onderweg en ik zal nog eens even iedereen op de hoogte brengen wat er allemaal gebeurd is onderweg!
Na Orléans hebben we reactie gekregen van iemand van couch surfing in Tours dat we er konden blijven slapen, dus zijn hebben we die grote afstand (137,91km) op één dag moeten overbruggen. Na twee rustdagen en de gedachte dat Manchester gewonnen had, was dit natuurlijk geen enkel probleem! We moesten wel afscheid nemen van de Rue de Bourgogne, waar we al bijna perfect in het straatbeeld pasten :-). Onderweg nog ergens in een echte ouderwetse wijngrot gaan degusteren en een flesje gekocht voor onze gastheren! Die mensen waren supervriendelijk en gaven ons zelfs de sleutel van hun huis, dus konden wij een festivalleke doen in de buurt en naar huis gaan wanneer we wilden. Dit was echt wel de moeite. Onze eerste couchsurfing experience kon niet meer stuk.

Dag 11 hebben we niet veel gereden, want we hadden geen van beide veel goesting en de benen zaten ook niet mee. Wel hebben we de kaap van de 1000km overschreden! Niet veel verder hebben we een bos gezocht, kampvuur gemaakt en daar de nacht doorgebracht.

De volgende dag was het vrij hard aan het regenen en zijn we pas later vertrokken. Een hele dag door het wisselvallige weer gefietst. We zijn door Angle sur l'anglir gereden wat bekend staat als één van de mooiste dorpjes van Frankrijk en dit was het zeker (zie maar naar de foto's). Ook al regende het hier, was het nog echt de moeite waard! Een kampplaats hebben we gevonden op een klein privé terreintje van een vissertje!

Ik heb er niet veel zin meer in, dus ik ga ermee stoppen. Dag 13, 14 & 15 komen later wel. Staan wel al wat foto's van op.

Het ergste de laatste dagen was de regen. Voordien hadden we er nog geen last van gehad, altijd net tussen de buien door kunnen fietsen, maar dit geluk is ons niet langer bijgebleven. Dat maakt het op de moment toch een stuk zwaarder.
We zijn daarom ook wat sneller door aan het fietsen en ook met de gedachte om aan de kust te zitten. Daar zien we allebei wel naar uit. Onze volgende stop is dan ook Biarritz en daar gaan we proberen werk te zoeken!

Dag lieve mensen allemaal!

Groetjes van Seppe & Sven

1. Jean:
    28 mei 2008
    Wow, 1000 km, ik vind het leuk om jullie reis te kunnen volgen! wat een avontuur! Het weer zal wel verbeteren! Nog veel plezier gewenst!
    Greetz De Jean
  2. Nina:
    28 mei 2008
    Amai Seppe! Zotte toeren daar! Amper twee weken weg en al zoveel kilometers in de benen... ik sta perplex :-)
    En zo te zien hebben jullie daar wel de tijd van jullie leven... Geniet van de onvergetelijke momenten en van (hopelijk) zon, zee, strand en veel meer in Biarritz!
    zoen Nina
  3. Renilde:
    30 mei 2008
    Hey Seppe en Sven, Aamai 1000 km, de gattekes doen toch nog niet te zeer hoop ik. En de regen ?????ooit zal het toch wel eens ophouden zeker!
    Wees voorzichtig vanaf vandaag ga ik ook mee lezen, ben benieuwd naar de avonturen.
    Locatie: De Gagelaars
    Knuffels van: Wilfried, Stefanie en Renilde XXX