Dag 7-8-9 (19/05 - 21/05)

21 mei 2008

Dag 7 was de zwaarste dag die we in lange tijd zullen hebben gehad op de fiets: 175km gefietst met 25 à 30 kg bagage en dan nog wat heuvelend landschap. Maar met een doel voor ogen: slapen in een bed, douchen en rustdag erna!

Het is toch een beetje anders uitgepakt: we kwamen aan in Orleans tegen half 7 en vroegen naar de jeugdherberg. Deze was bij de universiteit, zo'n 10 km buiten de stad. Eerst goed gegeten, want we waren echt volledig leeg en zonder energie (onderweg ook wat gefrustreerd gedaan tegen elkaar naar het einde toe). Ne goeie kebab gaan eten en vertrokken naar de jeugdherberg. Deze bleek al dicht te zijn en we hadden de moed en de kracht niet meer om terug naar Orleans te rijden. Daarom tegen ons goesting nog maar eens in het tentje geslapen op de meest ongezellige plek die we konden vinden... Ons snel pottoe gezopen en gaan slapen.

Dag 8: een 10-tal km gereden terug naar Orleans (jeugdherberg zat al vol) en een leuk hotelletje gevonden. Dan uitgebreid genoten van onze rustdag: terrasjes, internet-gedoe en een overdadig gewicht pakketje naar huis gestuurd. Niets gegeten overdag om 's avonds een all you can eat te doen. We hebben een chinees gekozen en dit bleek toch geen goede beslissing. Was niet echt lekker en lag veel te zwaar op de maag. Daarna wat gaan drinken en even uitblazen op ons bed om daarna het nachtleven in te duiken, maar dit is dus niet gelukt.. We zijn gewoon in slaap gevallen van vermoeidheid en alcohol en een te zware maag :-)

Dag 9: We hebben besloten om toch nog een extra daggetje in Orléans te verblijven, want we hebben gisteren toch nog niet veel van de stad kunnen zien en niet kunnen feesten.  Het is ook Champions League finale en ik moet Manchester die gewoon kunnen zien winnen! Morgen gaan we er weer tegenaan en hopen te kunnen couchsurfen in Tours!

Genoeg op internet gezeten: ik ga een terrasje doen in Rue de Bourgogne in 't zonneke. Allemaal goed werken of goed luisteren naar de leraar! :-)

1. Pieter-Jan:
    21 mei 2008
    Joe manne, da ziet der daar allemaal dik in orde uit... Na de Champagnestreek de Franse wijnstreken? Dan de Spaanse? Ik twijfel der ni aan da ook de Marokkaanse streekproducten opt programma staan;-)? Op den terugweg misschien een stopke in Porto? Ge ga nog spijt hebben da ge ni voor Schotland gekozen hebt! Alhoewel, aan dees tempo gade daar misschien toch nog tijd voor hebben.
  2. nonkel Paul:
    hey gasten,

Prachtig mannen, maar ne goeie raad.. als er iets op uwe lever ligt direct uitklappen met uwe maat !!!!

Geniet ervan
    n. paul
  3. Sander:
    22 mei 2008
    Juist aan mijn laatste examens beginnen studeren en nu op deze site terechtgekomen...Toch een tikkeltje jaloers! Geniet ervan zou ik zeggen. Boskakken en naaktzwemmen, leven op de fiets is simpel! En geen fiets in Marokko? Zou nochtans avontuurlijk zijn! I'll keep an eye on you guys!
  4. Joke V:
    hey broeders!

Al zoveel gedaan op 1 week, ferm! De foto-'opdracht' is zo te zien al voor de helft volbracht, ik zal het vat persoonlijk komen leveren van de zomer :-)
    Geniet er nog van, ni te veel ambras maken en hopelijk tot in Pamplona!
  5. Elke:
    22 mei 2008
    Omai sven, ik wou dat ik nu in jouw plaats was...
    pf. ik heb binnen twee weken examen en ben het al beu. Maarja :), ik ga daarna ook mss naar Spanje en dan komen we elkaar mss wel tegen.
    amuseerd u met Seppe!!!
    en je hebt de groeten van de Vandamme'kes(k)

Elke
  6. anne-lynn:
    23 mei 2008
    Dag heren,

jullie foto's en filmpjes hebben echt mijnen dag goedgemaakt. ik zit momenteel in finland in jyvaskyla op summer course, ma da valt eigenlijk dik tegen want ik leer nix bij en int stadje valt niveel te beleven.
    Sven, sorry dat ik ni opt afscheidsfeestje ben geraakt, ben ni altijd een goei vriendin da weet ik, ma kzie jullie allebei wel supergraag en ga jullie nog missen deze zomer!
    Succes nog en fiets die buikjes eraf:)

x
    Anne-Lynn
  7. bours:
    24 mei 2008
    yoe gasten,

al serieuze vorderingen aant maken precies. Zeg trouwens, ik zit met karolien in portugal van 2 tot 12 juli waar wij van zuid naar noord gaan trekken. Mochten jullie in die periode ook ergens in portugal aant zuipen zijn ;), laat maar weten, kunnen we der samen ene gaan pakken.

De balle
    xxx
    bours
  8. Pieter-Jan:
    24 mei 2008
  9. Sven:
    26 mei 2008
    Bours, wij zitten dan ongeveer in Portugal dus laat nog zeker hierover meer weten!

Jean de drinkebussen zijn bangelijk. Gebruiken ze voor alles!

X
  10. Britt:
    26 mei 2008
    hello boys..

amaai! ik kan maar 1 ding zeggen : jaloezie!! t ziet er daar echt bangelijk uit!! geniet ervan...
    seppe sorry dak er nimmer geraakt ben op t feesje..mr hoe lang zoek je weg te blijven ?

x
    Britt
  11. Seppe:
    27 mei 2008
    Merci iedereen voor jullie berichtjes!
    Dat geeft ons een duwtje in de rug wanneer het wat wind op kop is!
    Brittje, we zijn ergens in de herfst terug in 't land, dus tot dan zulde mij nimmer zien in 't Spiraal of de Cirq.. Tenzij da ge deze zomer ook ergens in 't zuiden ga zitten.. En wij passeren toevallig :-)
    Nu zitten we in Bordeaux en we gn e stapke zetten, want de Vandam zit op hete kolen!
    Peoplez, luv u all!
    xxx
  12. Goedele:
    28 mei 2008
    Jo,
    Sepp mercie voor die uitnodiging op feestje, maar kon er spijtig genoeg niet geraken, supercool wat jullie daar aan het doen zijn! Amuseer jullie

Goedele