Dag 3 tot dag 9 (15/05/08 - 21/05/08)

21 mei 2008 - Orléans, Frankrijk

Dag 3 hebben we slechts 73km afgelegd (dag 2 trouwens ook maar 75km), dit om onze benen nog wat te laten wennen aan het heuvelende landschap van de Ardennen! We hebben overnacht in een bos net buiten Launois sur Vence. Een blik cassoulet en ravioli in het kampvuur gegooid (tot meer waren we niet in staat vandaag).

Dag 4 ook maar 75km, omdat we in Reims gestopt zijn om eens van een bed te kunnen genieten. Eerst en vooral hebben we aan de kathedraal een fleske champagne gekocht en gepopd op het plein daar, want dat leek ons het verstandigste om te doen als je eenmaal in Reims bent. In de jeugdherberg zijn we een echte wandelpelgrim tegengekomen: de Jan! Daarmee zijn we pizza gaan eten en in de sterke bieren gevlogen. Dat wil zeggen dat er meer euro's dan kilometers zijn doorgegaan op dag 4!

Dag 5: 91km. We zijn één van de champagneroutes gevolgd en zijn erin geslaagd om deze volledig af te leggen tijdens de middagpauze. In het eerste dorpje Mailly-Champagne hebben we nog kunnen degusteren (voor 3 € het glas!) maar geen kelders kunnen zien. Toen we aan het laatste dorpje van de route aankwamen was de middagpauze gedaan en wilden we nog gaan degusteren en kelders zien, maar natuurlijk was er in dit dorpje enkel een verkooppunt.  We kwamen dus van een kale reis terug. Beetje ontgoocheld richting Chalons-en-champagne gereden, maar daar hebben we vlakbij Coole een bangelijke kampplaats gevonden. Tussen de velden en weien, met een bangelijke avondzon, lekker eten (van die geprefabriceerde maaltijdjes die je in de Lidl kan kopen en gewoon in kokend water moet gooien, best lekker!) en goeie muziek! Wat wil je nog meer. Hoe hard ga ik soms naar zulke momenten verlangen binnen 10 of 20 jaar?

Dag 6: 118 km. Het had nog geregend vannacht en waren al half in slaap gevallen aan het kampvuur, maar zijn tijdig met al ons materiaal in de tent geraakt en lekker droog in slaap gevallen. We zijn richting Troyes gereden, wat een hele mooie stad bleek te zijn. Supergezellige straatjes met nog veel gebouwen die enkel bestaan uit houten gevels (is een echte trekpleister voor Hollandse toeristen). Na Troyes in de richting van Sens gereden en hebben onderweg het allerlaatste plaatsje gevonden van de champagnestreek. Hier hebben we nog gratis kunnen degusteren en een flesje op de kop getikt! Het is erna beginnen regenen en heb voor het eerst een lekke band gehad. We hebben ons tentje op een rustplekje voor automobilisten gezet waar voldoende bankjes en lavabo's en wc's waren! En natuurlijk onze champagne opengekurkt. Niet al te laat gaan slapen, want het zou een lange dag worden morgen: helemaal tot Orléans om daarna te genieten van een rustdag!