Safe, c'est fini, 't is gedaan, ik mag nr huis

28 oktober 2008 - Marrakesh, Marokko

De feiten

totaal aantal dagen: 169

totale afstand: 7437.6km

totaal aantal fietsdagen (bij benadering): 85

totaal aantal andere dagen (bij benadering): 84

Deze dagen werden gevuld met rust, bezoek vrienden en zus, vakantie, excursies,... in voornamelijk Orléans, Biarritz, Pamplona, Zarautz, Bilbao, Compostella, Fisterra, Porto, Lisbao, Sagres, Sevilla, Tarifa, Ziz, Meski, Merzouga, Tinherir, Ouarzazate, Essaouira en Marrakech

gemiddeld aantal km per fietsdag: 87.5

maximum snelheid behaald: 79.8km/u   (steil bergaf richting Portugese kust)

maximum afstand afgelegd op 1 dag: 170km

Cols

Europa: geen gegevens

Rifgebergte: Djebel Tisouka 1700m

Moyen Atlas: Djebel Abad 1768m, Tizi-n-Tretten, Col du Zad

Haut Atlas: Tizi-n-Talremt, Tizi-Tirherhanzine 2700m, annonieme col nabij Agoudal 3207m

Anti Atlas: Tizi-n-Bachkoum 1700m, Tizi-Ikhsane 1650m, Tizi-Taghatine 1886m

Eindgedachte

Dikke merci aan Ma, Pa en Zus voor steun en vertrouwen. Ook voor de tips, want ouders zijn al 2 keer in Marokko geweest. Ongelooflijk veel dank aan m'n medereizigers Sven Vandamme en Philippe Leysen, zonder deze mannen had de reis nooit gelukt.  Aan de rest van de familie wordt ook gedacht voor hun bijdrage en aan alle mensen die iets hebben achtergelaten op de blog: Gracé Mille, it helped me get trough the harder days...

Voila, 't zit erop... It's been a blast and I thank Thy for this trip I'll never forget, the people I met and the beautiful stuff I've seen.. Pardon my French, but this sounds way cooler in English..

One love

Seppe

1. Pa Seppe:
    28 oktober 2008
    Seppe, tof dat wij via deze weg van je reisavonturen konden meegenieten. De telefoontjes en persoonlijke mailtjes waren altijd hartverwarmend, want we voelden dat jij genoot!
    'n Goeie terugreis en tot morgen, X
  2. Pa Seppe:
    28 oktober 2008
    heel veel respect, zoon, ge hebt dat fantastisch gedaan en van de originele verslagstijl hebben we geweldig genoten. Mag dit een eerste van nog veel avontuurlijke reizen geweest zijn...
    Tot morgen, maat
    Pa
  3. ingrid:
    28 oktober 2008
    Hele leuke afsluiting van je reisverhalen, alleen het aantal lekke banden staan er niet op. Wat wij heel erg attent vonden is dat er deze morgen een kaartje bij de post zat van je, heel erg bedankt daarvoor!!! Ik hoop dat je een veilige terugreis zult hebben en tot één van de dagen. Groetjes, Ingrid
  4. Joke V:
    28 oktober 2008
    WAUW! Volgens mij heb ik die afstand nog niet eens met de auto gereden. Ondertussen zal je geland zijn in het idyllische Charleroi, waar je je reis alleen wilde afsluiten.

Spring maar rap op de eerste trein: er staan hier spaghettisaus, tiramisu en een hoop familie en vrienden op u te wachten!
  5. anne-lore:
    29 oktober 2008
    Bedankt dat wij een beetje mee mochten reizen. Het was bijna zo goed als the real stuff.

Wat nu rest is immense bewondering voor alles wat je hebt gedaan!

Tot gauw! xxx
  6. Sander:
    29 oktober 2008
    Die rosse haren zijn wellicht een super aandenken aan een bangelijke ervaring. Wij zijn vandaag ook terug van fietsreis, maar gelukkig heeft de zon mijn haar op die 3 maand "net" niet zo blond gekregen als bij u ;-)
    Ik kom u binnenkort nog wel eens tegen in Zoersel of omstreken.
  7. Rikkert:
    2 november 2008
    Fantastische prestatie!
    Ook voor mij jammer dat het afgelopen is want heb je op de voet gevolgd, al ken ik je niet, ik zal je verhalen missen!
    Groetjes,
  8. Brigitte:
    3 november 2008
    Fantastisch gedaan Seppe en wat waren we blij je zaterdag te zien. Bedankt dat we dit via je blog een beetje hebben kunnen meebeleven. Nu terug het gewone leven in tot een volgende belevenis....
    groetjes Brigitte en Co